Where e everyone goes left, we are going right - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bart Kirsten - WaarBenJij.nu Where e everyone goes left, we are going right - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bart Kirsten - WaarBenJij.nu

Where e everyone goes left, we are going right

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Lieve allemaal,

We zijn al een week in Nieuw Zeeland en hebben al heel veel gezien en beleefd.
We zijn in Christchurch begonnen en hier hebben we kennis gemaakt met de lange wandelingen naar het winkelcentrum. Maar wij zouden wij niet zijn als we dan toch weer de natuur onderweg op konden zoeken. Zo gezegd zo gedaaan, dwars door het park naar de shopping mall waar we ook onze eerste rugby wedstrijd beleefd hebben.
We hebben daar in de drukte onze weg gevonden naar teenslippers een wereldstekker (die van ons doet het hier niet pap : kirsten schrijft) en boodschappen voor de bbq.
Deze avond hebben we doorgebracht bij een public bbq met twee zweedse meiden. Goeie aftrap van ons avontuur.
De dag daarna dachten we naar het strand te gaan maaaaar..... wrong bus.... oftewel een dag strand werd een tochtje in de gondel om een heel mooi uitzicht te mogen bezichtigen. :):) Was dus niet echt een verkeerde bus..
De dag daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar Akaora gegaan, dit is een schiereilandje ten oosten van Christchurch hier kregen we nog het een en ander aan feitjes over de aardbevingen in Christchurch te horen, de laatste aardbeving waar wij van hoorde dat er alleen schade zou zijn aan de kust was niet echt het geval. In de stad zijn er verschillende gebouwen beschadigd en huizen verwoest. ze vertellen dus lang niet alles in de media. Maargoed.. wat we ook te horen kregen was dat de stad gebouwd is op een modder ondergrond waarbij grind en modder vermengd is en bij een aarbeving komt het omhoog als vloeibare smurrie. Hahha dus weer een leuk weetje... alle huizen worden gebouwd op een floating fundation zodat het mee kan trillen, heel handig want er zijn na 2009 nog 1400 naschokken geweest. A fijn onze tocht vervolgde langs een mooi natuur gebied, heeel veeel schapen en koeien en uiteindelijk kwamen we aan in Akaora.

The longest harbour, in onze ogen vrij klein maar wel heel erg knus en mooi. Hier hebben we drie dagen kunnen chillen en onze jetlag een beetje uit kunnen zitten. Hier hadden we alle twee toch wel behoorlijk last van en door de adrenaline hebben we hem van tevore niet echt gevoeld. Ook hebben we hier in de haven 2 DOLFIJNEN gespot:D hiermee hadden we heel veel geluk want ze komen meestal niet de haven in, super cool dus!

We hebben hier ook nog lekker gewandeld en van de geuren, vogels en uitzichten en vissen genoten.

Twee nachten van Akaora hebben we in een ROSE backpackershuis geslapen en dit was erg gehorig dus de derde nacht hebben we bij onze Gerard (geen idee of hij zo heet maar het is een echte Gerard) geslapen. Heeeel rustig en chill, super mooi bed en breakfast alleen denken we dat onze Gerard niet echt van het internet is waardoor het erg rustig was. Voor ons ideaal met zelf aan bubbelbad..:D

Daarna hebben we onze biezen gepakt en zijn we vanuit Akaora naar het vliegveld van Christchurch gegaan (reisj van ongeveer 2,5 uur). Hier hebben we uiteindelijk onze auto voor de komende dagen in ontvangst mogen nemen :D:D (we rijden hem voor een transfer organisatie naar Queenstown) en de turkenbak rijdt heeerlijk. Hahah lekker layback en muziek aan, genieten! We zijn toen doorgereden naar Geraldine en hier hebben we overnahct in een kabine:soort trekkershut. Hier hebben we genoten van de kraakheldere sterrenhemel en van de heerlijke kou snachts.

Vandaag hebben we een onwijs mooie tocht gereden langs kraakheldere meren met prachtig mooie bergen en wauw, wat is het hier mooi (Lake Pukaki en Lake Tekapo). Nu zitten we op een geweldige nieuw zeelandse camping aan het meer Ruataniwha. Echt bart en kirsten stijl :P.

Morgen richting Wanaka en overmogen Queenstown en vanaf maandag tm zondag hebben we een campervan!!!:D:D:D

Dan gaan we naar het zuidelijkst puntje en door naar de fjorden.

Veel liefssss!!

• 11 Maart 2016 - 08:22

Suus:

Wat klinkt het allemaal heerlijk! Zoveel prachtige natuur, lekkere temperatuur. ..
    Nog maar een week weg en al zoveel meegemaakt, laat staan wat jullie allemaal hebben beleefd als jullie hier weer zullen landen... Mr gelukkig voor jullie duurt dat nog bijna 2 seizoenen lang ;).

Hier geniet ik van n afstand mee!

Enjoy! Xxx

• 11 Maart 2016 - 08:24

Desirée:

Hoi Bart en Kirsten!
    Wat een prachtig verhaal! En jullie zijn nog maar net begonnen, haha!
    Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat, geniet er maar goed van, maar dat zal jullie zeker lukken, en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!
    Veilige reis! Groetjes vanuit Uden!! :)

• 11 Maart 2016 - 08:37

Jorieke:

Wauw wat een verhaal nu al en je bent nog maar net opweg!!! Super gewoon
    Geniet er nog maar lekker van want voor je het weet zit je al in het vliegtuig naar huis;)

Liefs xx
    Jorieke

• 11 Maart 2016 - 19:02

Paul En Afra Bakker:

Heeeeeel veeeeeel plezier en lekker genieten xxx van ons

• 14 Maart 2016 - 21:56

Petra:

Wat een leuke verhalen. Gisteren jullie even aan de telefoon gehad en jullie klonken zoals jullie schrijven: enthousiast, genieten, vol plannen. Heerlijk om te horen! Veel plezier met al jullie plannen. Xxx

• 18 Maart 2016 - 20:51

Nelly Onrust:

Wat fijn dat jullie zo genieten en wat heerlijk dat jullie reis nog maar net begonnen is. Dus nog veel moois voor de boeg! Heel veel plezier nog. Groetjes!