het lijkt wel een foto uit een reisfolder - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bart Kirsten - WaarBenJij.nu het lijkt wel een foto uit een reisfolder - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bart Kirsten - WaarBenJij.nu

het lijkt wel een foto uit een reisfolder

Blijf op de hoogte en volg Bart

19 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

Nadat we de camping verlaten hadden zijn we weer verder gaan rijden richting queenstown.
Na een rit van ongeveer 3 uur zijn we toen terecht gekomen in wanaka, een leuk klein stadje aan het wanaka meer.
Een kraak helder en lekker fris meer.
Hier reden we zo een camping terein op dus dachten we hier moeten we blijven.
Net naast het terein was een festival aan de gang wat farmland heette.
Een soort braderie maar dan helemaal gericht op jawel je raad het al het boeren leven.
Hier zijn we even langs gelopen en uiteindelijk zijn we door gegaan naar het meer, waar ik(Bart) nog even een lekkere duik heb genomen in het kraak heldere water.
Daarna boodschappen gedaan en nog terug gegaan naar het meer waar helaas een windje op was komen zetten dus niet echt lekker meer om langer te blijven.
Toen nog even hardgelopen en gegeten en nog verder genoten van de avond.

De dag erna weer vroeg op pad.
Waar we op een mooie bergpas uitkwamen die ons naar een geweldig uitzicht bracht wat een beetje op het berglandschap van the Lord of the rings leek.
Iets wat ook wel zo kan zijn want hier was het namelijk ook opgenomen.
Toen door naar Queenstown en de auto afgeleverd.
Daar konden we kiezen of de bus naar het centrum of een lekker stuk lopen.
Jullie raden het al Kirsten en Bart gingen lopen.
Een mooie trail langs het meer van Queenstown.
Deze trail heette de Queenstown trail die 7 km lang was.
Na de tocht uitgekomen in het centrum waar we een ijs(je) hadden gegeten.(de rest van de dag hadden we niks meer op dan weten jullie wel hoe groot die was)
En vervolgens het canyoningen en kayaken geboekt.
Uiteindelijk weer in het hostel beland en lekker gechilld in de hangmat.
Daarna pizza's gemaakt en van de avond genoten.

Hup vroeg uit de veren want we gaan canyoningen!!!!
We hadden het perfecte weer en goeie gidsen mee op 1 na, die was nog in de leer en had een beetje hoogtevrees.
dus moesten we af en toe vertellen waar die moest gaan staan.
Halverwegen hadden we de springrots waar we nog een paar keer mochten springen en daagde 1 van de gidsen me uit om een paar salto's te doen.
Dus maar even de trucendoos opengegooid.
Het canyoningen was zoals ze het daar zeggen awesome men.
Eenmaal terug uit de canyon lekker met ze alle gegeten en terug gereden naar de stad.
Hier snel de bus gepakt om onze campervan op te gaan halen!!!
Eenmaal aangekomen op het vliegveld nog een uurtje gewacht maar dan heb je ook wat.
Snel alles ingeladen en naar de camping gereden en gegeten.

De dag erna naar Milford sound waar we toch een ongelooflijk mooie auto rit hadden tussen de bergen en fjorden door.
Een weg vol met watervallen en mooie natuur.
Onderweg een paar keer gestopt om foto's en filmpjes te maken.
Eenmaal aangekomen hebben we de VAN geparkeerd en hebben we een rondje gelopen.
We hadden allebij de conclusie dat het ongelooflijk toeristisch is.
voor de beeldvorming.
Je komt aan loopt een stuk en dan heb je een haven met echt7 grote boten en een heel informatie centrum.
erg jammer van de natuur dus.
Daarna geprobeerd om een slaap plek te vinden wat erg lastig is daar.
want ze hebben daar maar geen free camping zone.
En alles was vol en terug rijden was geen optie want morgen gaan we kayaken om 06:30 am.
Toch maar proberen om bij de lodge waar fully booked stond een plekje te krijgen en ja hoor dat kon, helemaal blij.
Snel wat gegeten en nog even op pad om wat foto's te maken.
Daarna snel het bedje in want morgen gaat om 05:30 am de wekker:(.

05:30 am de wekker, werden we nou wakker door een toeter of waren dat de buren die daar wakker van werden? Voor jou een vraag voor ons een weet :P
snel eruit en omkleden.
Daarna door naar de kayak verhuur en hop om 7:00 am het water op.
Hier een schitterende tocht gehad met als hoogte punten een mooie waterval met 3 dubbelen regenboog en douch en zijn we langs een seal rock gekomen waar een hele boel zeehonden lagen
En als klap op de vuurpijl riep onze dolfijnen fluisteraar kirsten gewoon een school dolfijnen op die tussen, onder, naast en boven onze kayak waren echt geweldig dus.
Na afloop snel omgekleed en terug gereden naar een plaatsje vlak voor queenstown.
Hier hebben we op een onwijs mooie plek gestaan aan het water gewoon midden in de natuur dit was echt een plaatje.
We zeiden tegen elkaar dit is echt een foto uit een reisfolder.

Vanaf kingston zijn we naar de Sint Jozef gletsjer gereden waar we een weg hadden die zo afgelegen was dat we er bijna niet durfde te stoppen omdat we dachten dat ze hier nog toeristen zouden eten ;p dus maar hard door gereen naar Sint Jozef.
Hier aangekomen na een reis van 8 uur slingerwegen en bospaden heerlijk gechilld op een luxe camping in de hot tub genieten dus.
Daarna lekker gegeten en rustig aangedaan.

De dag erna hebben we een lange tocht gemaakt helemaal langs de westkust.
Hier zijn we een paar keer gestopt en heb ik nog in de zee gezwommen.
Toen we bij de zee aankwamen zagen we nog een zeehond in de zee zwemmen.
Na het zwemmen weer snel de auto in en door gereden naar Nelson.
Helemaal gaar aangekomen in Nelson snel de camping opgezocht en we hadden geen zin meer om te koken dus maar lekker fish and chips gehaald en precies zoals ankie en john het zeiden rechtstreeks van het papier opgegeten en zelfs op het strand ;).

Om 07:07am ging de wekker weer.
Hup uit de veren de laatste spullen opgeruimd en naar de garage gereden om de campervan afte geven :(.
daarna hebben we een lekker stuk met al onze bepacking gelopen naar het hostel waar we nu op dit moment zitten.
Dit is een heel leuk, klein, gezellig hostel dat word gerunt door een ouder echtpaar die heel erg klant gericht en vriendlijk zijn.
Hier hebben we heel de ochtend heerlijk gechilld.

Nu ga ik er maar weer eens een einde aan breien en hier weer verder genieten van al het moois om ons heen.

Wij denk dat we jullie weer goed op de hoogte hebben gebracht van ons onwijs mooie avondtuur.

Nu komende dagen gaan we heel erg rustig aandoen en heerlijk genieten van de luxe van een hostel en heerlijk knuffelen met de huiskat poppy
Want al dat rijden breekt na 2 weken toch wel op :p.

• 19 Maart 2016 - 20:02

Petra:

Lieve Bart en Kirsten,

Wat een prachtig verhaal. Wat een onvergetelijke belevenissen. Zo leuk om op afstand mee te kunnen genieten. Veel plezier bij jullie verdere plannen. Geniet ze! (maar dat zit volgens mij wel goed)

Xxxxxx mama

• 20 Maart 2016 - 12:14

Josée:

Hey Bart en Kirsten,

leuk om jullie verhalen te lezen. Ik hoop dat jullie inderdaad nu lekker kunnen chillen! Want voor mijn gevoel lees ik in het verslag iets te veel "even snel". Maar er is natuurlijk ook zoveel te zien. Geniet samen van alle prachtige dingen die jullie doen.

Josée

• 20 Maart 2016 - 16:27

Opa Nico En Oma Threes:

Lieve kinders,
    Wat een reis. Wij gEnieten mee. Af en toe komt er iets bekends voorbij.
    Ontmoeten jullie Nick nog?
    Opa,oma.